Osnovna pravila igre Kreps

Uvod u igru Kreps

Kreps (Craps) je dinamična i uzbudljiva kazino igra koja se igra sa dve kockice. Poreklo igre seže u prošlost, a danas je postala jedna od najpopularnijih igara u kazinima širom sveta. Osnovni cilj igre je predvideti ishod bacanja kockica, što igru čini jednostavnom za učenje, ali punom strategija i opcija opklada koje je čine zanimljivom za igrače na svim nivoima.

Poreklo i popularnost igre

Kreps vuče korene iz Engleske, odakle se proširila u Francusku, a zatim i u Novi Svijet, posebno u Sjedinjene Američke Države, gde je stekla svoju sadašnju popularnost. Prvobitno poznata kao igra “hazard”, Kreps je evoluirao u igru koju danas poznajemo, s razrađenim pravilima i opkladama.

Osnovni cilj igre

Cilj igre Kreps je da igrač, poznat kao “shooter”, baci kockice i postigne određeni broj poena pre nego što se pojavi broj sedam. Igra se odvija u rundama, a izuzetno je važno razumeti faze igre: “come-out roll” i “point”. Come-out roll je prvo bacanje u rundi, koje određuje kako će se igra nastaviti.

Osnovna pravila igre Kreps

Kreps se igra na posebno dizajniranom stolu koji omogućava različite vrste opklada. Pravila su standardizovana, ali postoje varijacije u zavisnosti od kazina. Najvažnije u igri je razumeti uloge igrača, fazu igre i različite opcije opklada koje su dostupne.

Bacanje kockica i uloge

Shooter i Come-Out Roll

Shooter je igrač koji baca kockice. Svaka runda krepsa počinje sa come-out roll, koji određuje kako će se runda razvijati. Ako shooter dobije 7 ili 11, automatski pobeđuje. Ako dobije 2, 3, ili 12, to je “craps”, i igrač gubi. Svaki drugi rezultat postavlja “point” koji shooter pokušava ponovo da dobije pre nego što baci 7.

RezultatIshod
7 ili 11Automatska pobeda
2, 3, 12Craps (gubitak)
4, 5, 6, 8, 9, 10Postavljanje Pointa

Point i ostale faze igre

Nakon što se odredi Point, cilj shootera je da ponovo baci isti broj pre nego što baci 7. Bacanje 7 pre ponovnog dobijanja Pointa rezultira gubitkom. Ova faza igre je napetija i otvara više mogućnosti za opklade.

Vrste opklada

Pass i Don’t Pass Line opklade

Osnovne opklade u igri Kreps su Pass Line i Don’t Pass Line. Pass Line opklada pobeda je ako je come-out roll 7 ili 11, dok je gubitak ako je 2, 3, ili 12. Za Don’t Pass Line, situacija je obrnuta. Ove opklade su osnova igre Kreps i najčešći su izbor igrača.

OpkladaPobeda na come-out rollGubitak na come-out roll
Pass Line7, 112, 3, 12
Don’t Pass Line2, 37, 11 (12 je “push”)

Ostale opklade

Pored osnovnih, postoje mnogo drugih opklada koje igrači mogu postaviti u igri Kreps. Ove opklade uključuju:

  • Come opklade: Slične Pass Line opkladi, ali se mogu postaviti nakon što je Point postavljen.
  • Don’t Come opklade: Slične Don’t Pass Line opkladi, ali takođe nakon postavljanja Pointa.
  • Field opklade: Jednokratne opklade koje pobeđuju ako se baci 2, 3, 4, 9, 10, 11, ili 12.
  • Place opklade: Opklade na to da će određeni broj biti bačen pre broja 7.
  • Proposition (prop) opklade: Opklade na specifične ishode jednog bacanja, kao što su bacanje 2 ili 12.

Ove opklade nude različite isplate i šanse, što igračima omogućava da razvijaju kompleksne strategije bazirane na njihovoj toleranciji rizika i ciljevima u igri.

Strategija odabira opklada u Krepsu se zasniva na razumevanju šansi i isplata svake opklade. Na primer, Pass Line i Come opklade nude relativno dobre šanse za igrače, dok prop bets mogu nuditi velike isplate ali sa mnogo većim rizikom.

Za početnike, preporučuje se fokusiranje na osnovne opklade poput Pass i Come, jer one nude stabilnije šanse i jednostavniji način igre. Kako igrači postaju iskusniji, mogu početi da istražuju kompleksnije strategije i opklade koje kreps nudi.

Tabela: Primeri opklada i ishoda

Tip opkladeIshodŠansa
Pass LinePobeda na 7 ili 11, gubitak na 2, 3, 12Relativno povoljna
Don’t Pass LinePobeda na 2 ili 3, gubitak na 7 ili 11, 12 je “push”Relativno povoljna
ComeKao Pass Line, ali nakon postavljanja PointaVarira
FieldPobeda na 2, 3, 4, 9, 10, 11, 12Visok rizik
Prop betsSpecifični ishodi jednog bacanjaVeoma visok rizik

Igra Kreps nudi širok spektar opklada i strategija, što je čini privlačnom za igrače na svim nivoima. Razumevanje osnovnih pravila i opklada je ključ za uspeh, a kako igrači postaju sve veštiji, mogu istraživati složenije strategije i uživati u dinamičnosti i uzbuđenju koje ova igra pruža.

Ovo je pregled osnovnih pravila i vrsta opklada u igri Kreps, nudeći igračima temelj za razumevanje igre i razvijanje sopstvenih strategija za učestvovanje na ovim dinamičnim i uzbudljivim stolovima za igru.

Strategije za igru Kreps

Razumevanje osnovnih pravila igre Kreps je tek prvi korak ka uspehu. Da bi igrači povećali svoje šanse za pobedu, važno je primeniti strategije koje se zasnivaju na matematičkim principima i upravljanju novcem. Ove strategije mogu pomoći igračima da minimiziraju gubitke i optimizuju svoje dobitke.

Osnovne strategije

Upravljanje novcem i odabir opklada

Upravljanje novcem je ključni element bilo koje strategije igre na sreću, uključujući i Kreps. Postavljanje budžeta za igru i pridržavanje tog budžeta pomaže u izbegavanju velikih finansijskih gubitaka. Takođe, važno je odabrati prave opklade koje odgovaraju vašem stilu igre i ciljevima. Na primer, opklade kao što su Pass Line i Come opklade nude niže kućne prednosti, što ih čini dobrim izborom za igrače koji žele da minimiziraju rizik.

StrategijaOpis
Upravljanje novcemPostavite budžet i držite se njega
Odabir opkladaFokusirajte se na opklade s nižom kućnom prednošću

Napredne strategije

Korišćenje sistema opklada

Neki iskusni igrači primenjuju sistem opklada kao što su Martingale, Fibonacci, ili Paroli, kako bi pokušali da nadmudre igru. Iako nijedan sistem ne garantuje pobedu, oni mogu dodati dodatnu dimenziju strategiji igre.

  • Martingale sistem podrazumeva udvostručavanje opklade nakon svakog gubitka, s ciljem povraćaja izgubljenog novca plus mali profit kada dođe do pobede. Međutim, ovaj sistem može brzo isprazniti bankroll igrača zbog visokog rizika i velikih uloga.
  • Fibonacci sistem koristi poznati matematički niz za određivanje visine opklade, gde je svaka sledeća opklada zbir prethodne dve. Ovaj sistem se smatra nešto sigurnijim od Martingale-a.
  • Paroli sistem je pozitivan sistem opklada gde igrači udvostručuju svoje opklade nakon svake pobede, s ciljem iskorišćavanja “vrućih pruga”.
SistemOpis
MartingaleUdvostručavanje opklade nakon gubitka
FibonacciOpklade zasnovane na Fibonacci nizu
ParoliUdvostručavanje opklade nakon pobede

Važno je napomenuti da, iako sistem opklada može pomoći u organizovanju vašeg igranja, oni ne mogu promeniti kućnu prednost igre. Stoga, igrači bi trebalo da budu oprezni kada koriste ove strategije i uvek igraju odgovorno.

Strategije igre Kreps, bilo da su osnovne ili napredne, pružaju igračima alate koje mogu koristiti da poboljšaju svoje šanse za uspeh. Međutim, važno je zapamtiti da Kreps, kao i sve igre na sreću, uvek ima element rizika. Stoga, igrači bi trebalo da pristupe igri s razumom, spremni da se zabave uz mogućnost dobitka, ali i sa spremnošću da prihvate moguće gubitke.

Etiketa i saveti za igrače

Igranje Krepsa u kazinu nije samo pitanje poznavanja pravila i strategija; takođe uključuje razumevanje etikete stola i kako se ophoditi prema drugim igračima i osoblju kazina. Poštovanje neispisanih pravila može učiniti iskustvo igranja prijatnijim za sve uključene.

Ponašanje za stolom

Etiketa i interakcija s drugim igračima

Kada igrate Kreps, važno je poštovati ostale igrače i osoblje kazina. To uključuje:

  • Ne dodirujte kockice jednom kada su postavljene na stolu.
  • Bacajte kockice tako da udare o suprotni zid stola.
  • Držite svoje ruke van stola kada igrač baca kockice.
  • Budite ljubazni prema dilerima i ostalim igračima.

Ova pravila etikete pomažu u održavanju reda i toka igre, kao i u stvaranju prijateljske atmosfere za igru.

Često postavljana pitanja (FAQ) i saveti za početnike

Za one koji su novi u igri Kreps, evo nekoliko saveta koji mogu pomoći da se lakše uklope u igru:

  1. Počnite sa osnovnim opkladama: Focusirajte se na Pass Line i Don’t Pass Line opklade dok ne steknete više iskustva.
  2. Posmatrajte i učite: Gledanje igre pre nego što se uključite može vam pomoći da bolje razumete tok igre i različite opklade.
  3. Postavljajte pitanja: Ne bojte se da postavite pitanja dilerima ili ostalim igračima. Kazina često nude i besplatne instrukcije o igri Kreps.
  4. Budite svesni vašeg budžeta: Ne ulazite u igru sa više novca nego što ste spremni da izgubite.

Poznavanje etikete stola i osnovnih strategija može pomoći početnicima da se osećaju sigurnije kada pristupe stolu za Kreps. Igranje sa razumevanjem i poštovanjem prema igri i ostalim učesnicima čini iskustvo igranja ugodnijim za sve. Uz ove savete i malo prakse, i početnici mogu uživati u uzbuđenjima koja igra Kreps nudi.

Top of Form